4000 islands: don det en don kong

5 april 2019 - Champassak, Laos

Sawadee!

Wij zijn nog steeds op het relaxte don det en don khon.

Het leven is hier zeer traag. Mensen staan vroeg op en om uur of 9 in de avond is het donker en stil. Alleen in de buurt vd veerpont is het iets drukker. Bijna iedereen op het eiland heeft een restaurant,wisselkantoor,supermarkt of een combinatie daarvan. Bij de restaurantjes moet je vaak een uur wachten op je eten. Maar alles wordt heerlijk vers voor je gemaakt en smaakt super. (De helft van wat er op de kaart staat kan je overigens niet bestellen)

Wij komen hier heerlijk tot rust. Hebben gister en vandaag wat gefiets, op echt bagger fietsen  (de paadjes zijn van zand en steen en vol met kuilen)maar afijn  eilandjes zijn niet zo groot dus zal niet klagen. Op 1 van de paadjes kroop een slang van ongeveer een halve meter over. Een kip of een koe ontwijken is hier ook heel normaal. Het is hier op veel plekken echt ver terug in de tijd. Gelukkig was er wel een kapper voor de baard van Ronald.

Gisteren gefiets naar punt waar je op bootje kunt om de  zeldzame irrawadee zoetwater  dolfijn te spotten. Boot tocht erheen was al supergaaf ging wel heel hard😀. Op geven moment stopte hij motor uit en ja hoor af en toe kwam er 1 boven met zijn snuitje😀 zo gaaf helaas waren ze te snel voor foto. (Er leven er daar 3). Steeds kwamen ze weer kort boven om daarna weer op een heel andete plek weer terug te komen. Ook zijn we nog met het bootje naar plek gegaan waar enorme watervallen  waren, Wat een natuurgeweld! (Zie video) de man van het bootje kon ons hier voor een klein beetje extra afzetten zodat we geen entree hoefden te betalen.  Hij bleef ergens achter een boom op ons wachten omdat het waarschijnlijk niet helemaal mocht om toeristen daar af te zetten.

In de middag doen we vooral niks want dan is het veel te heet🤣

Vandaag ook gefietst en kwamen we ook bij watervallen waar je met bruggetjes overheen moest ok de1e was aardig te doen maar ben op geven moment niet verder gegaan een brug zo smal zonder reling over waterval nee bedankt (Zie video).

Nu net terug en lekker relaxen.

Vanavond onze laatste kippen opmaken (Leo geld)  want morgen vertrekken we naar Cambodja!

We hebben morgen lange reisdag 10 uur met de (luxe) bus ( geen kippen mee) op naar siem riep (ankor wat).

Daar blijven we t/m dinsdag eind vd middag dan vliegen we door.

Wij gaan genieten van onze laatste middag in het geweldige laos!

En gaan vast hele mooie ervaring op doen in Cambodja.

Gr uit de hangmat op don det

Waar ons hutje in Nederland door gaat als een tuinschuur🤣