Van badderende olifanten naar schitterende watervallen.

25 maart 2019 - Luang Prabang, Laos

Sawadee! (Hallo)

Gisteren waren we erg vroeg wakker ( ik 06.00 uur) maar dat werd ruimschoots goedgemaakt toen we rond half 7  aan de overkant 2 olifanten zagen die gingen badderen, dat was echt geweldig!

Om 09.00 zou de slowboat vertrekken naar luang prabang.  Dit werd 10.00 en doordat er veel werd gestopt voor de lokals, die waarschijnlijk omdat het zondag was weer terug naar de bewoonde wereld moesten, waren we pas om 17.00 in luang prabang.

Gisteravond hadden we alvast een tuk tuk meneer geregeld die ons naar de mooiste watervallen van laos zou brengen. Stipt om 09.00 strond hij er vanmorgen. Na ritje van uur  door jungle en steile hobbelweggetjes kwamen we bij de watervallen aan.

Als eerst kwam je langs een beren opvang, wel grappig. Maar de watervallen wauw echt geweldig! Wij hadden al gelezen dat na de laatste waterval er een pad omhoog door de jungle was, die hebben wij gelopen en kwamen op een geweldig stuk aan bij de bovenste waterval heerlijk gezwommen en lekker rustig! Terug ook door de jungle waar we halverwege bord en bamboe hek tegenkwamen (bij geweldig uitzicht) waar we niet langs mochten. Met nog 2 Nederlanders en 2 Engelsen over hek heen want ja we laten dat geweldige uitzicht ons niet afnemen.... helaas stond er meneer van park die zelfs voor 3 euro niet was om te kopen voor een foto. Jullie raden vast al wie de aanzet gaf om die man om te kopen....

Na 3 uur weer terug met de tuk tuk.

Nu op heetste vd dag lekker aan zwembad.

Vanmiddag is plan om te kijken of we voor de komende 3 dagen een mountainbike kunnen huren om deze prachtige plek vanaf de fiets te bekijken.

Er is hier nog genoeg te zien....

We  hebben  dan ook besloten om hier geen 3 maar 5 nachten te blijven en geen 2x 6 uur in de bus naar de volgende bestemming (vientiane) te gaan, maar voor 30 euro meer het vliegtuig te pakken. We slaan dan vang vien dus over. ( voor degene die onze planning hadden). Vrijdag vliegen we dan in 40 minuten naar vientiane.

Gr uit geweldig Laos!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Adri:
    25 maart 2019
    Jongens wat een mooi land is dat. En wat genieten jullie er met volle teugen van. Blijf genieten. Gr. Pa en Ma
  2. Lisa:
    25 maart 2019
    Wauw wauw wauw wat een mooie reis zijn jullie aan het maken =)!! Super leuk om toch een beetje mee op vakantie te zijn doormiddel van de vrolijke verhalen en foto's. Liefs lisa
  3. Pat:
    25 maart 2019
    Dank jullie wel, het is echt geweldig zijn ruim week weg, maar al zo veel mooie dingen gedaan. Zijn net terug van nightbazaar met alleen lokals je kijkt je ogen uit. Voor 3 dagen super mountainbike gehuurd we crossen zo lekker de stad door 😊