Busje komt zo .... Busje komt zo... heeeeeeeeeel even geduld nog want het busje komt zo.

7 april 2019 - Krong Stung Treng, Cambodja

Hallo,

Gisteren skippen wij heel snel. Niet meer aan denken.

Ik had nacht amper geslapen ik was zo misselijk vd hitte (hotel zonder airco en denk dat 40 graden in de kamer was)

Wij hadden op don det als ons boot en buskaartje naar siem reap gekocht. Kat in bakkie dachtten wij... (Je gaat naar 1 van de vele bus kaartjes verkoop kantoortjes en als echte Hollanders kozen wij de goedkoopste. Er werd beloofd een mini bus tot de grens en daarna een VIP touringcar. Je krijgt dan een onbegrijpelijk papiertje in het Laotiaans mee met als enige instructie dat je naar de veerboot moet om 8 uur in de ochtend. )

Om 08.00 werden we opgehaald met boot naar vaste land. Daar aangekomen Liepen we richting busstation, halverwege vroeg een man naar ons kaartje nee was niet bij hem we moesten doorlopen ok prima joh....overal staan mannen die je naar een kant sturen nadat ze op je papiertje hebben gekeken.

Wij 500 meter gelopen in bloedhitte komt die vent ja we moesten wel maar hem pfffgf weer 500 meter terug.  Daar wachten en na 2 minuten moest de bus komen. 2 laos minuten duurde uiteindelijk een half uur.  Nou alle tassen op dak. Moesten we ons kaartje nogmaals laten  zien. Hadden wij een verkeerd kaartje we mochtten niet mee. Om lang verhaal iets in te korten heeft deze diuscissue een half uur geduurd en heb even geschreeuwd naar deze beste man dat hij ons zelf heeft teruggeroepen en ik toch echt niet meer ging uitstappen. Toen konden we toch mee. Even verderop stopte hij bij een ander bus kantoortje om ons bonnetje om te wisselen voor een echt bus kaartje. Dit was blijkbaar de plek waar wij moesten instappen.

Een Uur naar de grens! dit duurde ook lekker 1 1/2 uur maar ok onze bus stond klaar werd gezegd om naar cambodja te gaan.

Bij de grens weer allerlei papieren invullen voor het verlaten van laos en het nieuwe visum. Het kost officieel 35 euro per persoon maar je moet nog extra kosten betalen tussen de 2 en de 5 euro voor eigenlijk niks. Bij ons waren het er 5. We hoorden van Nederlanders dat als je gaat klagen dat je zo 4 uur moet wachten. En daarna de 5 euro niet hoeft te betalen.  Maar ze Je pas laten gaan als de laatste bus vertrokken is.

Lopend over grens komen we aan geen bus..... bij een restaurant moesten we wachtten. Daar hebben we serieus 2 uur in de bloedhitte (had al zo warm) gewacht op de bus. Nou 16 man erin en 16 tassen. nou die tassen lagen tegen plafond aan...

Affijn na uur werd er gestopt moesten over op volgende luxe bus.....yeah slapen dacht ik..

Na een uur wachtten gingen we in bestelbusje die er al stond naar siem reap. Deze bak had geen airco, de vering deed het slecht. De weg was zo slecht dat ik steeds werd gelanceerd uit mijn stoel en ieder uur moest hij stoppen om zijn koelwater aan te vullen. We dachtten komen er nooit en o ja onderweg konden er ook wel 4 cambodjanen mee hoor.... joh plek zat...

Ik dacht alleen ok kussentje in je nek zonnebril op en probeer te slapen.(kon geen eten binnen houden)

Na 13 uur waren we in siem reap ( normaal 10 uur). We waren gesloopt😁Ronald is nog wel even een biertje wezen drinken in de stad. Erg druk en enorm veel toeristen.

Welkom in azie😁

Ik ben op mijn bed gaan liggen  en heb 10 uur geslapen.

Ik vo el me weer wat beter. Hebben super mooi hotel met zwembad en gaan rustig aan doen vandaag.

Geniet van jullie zondag!

Gr uit Cambodja!

1. Angela:
    7 april 2019
    Tsja.....ook zo kan het gaan. Zie het als een mooi avontuur 😜(zoals ValG'rande) waar je later de leukste herinneringen aan hebt😃
    Geniet van het zwembad en veel plezier!
  2. Pat:
    7 april 2019
    Haha dat verhaal komt nog wel eens terug ja😂
  3. Dinie:
    7 april 2019
    Nou ja, jullie kwamen waar je wilde zijn en die tien uur slaap was denk ik nodig. Zo'n dag hoort er waarschijnlijk gewoon bij. Hoop voor jullie dat de volgende dagen weer top zijn . Geniet nu maar even van je luxe 🏨 hotel.
    Hier schijnt de zon ook vandaag en het zal een echte lentedag worden volgens het weerbericht. Groet en knuffel van ons.😍🔆🍀
  4. Adri:
    7 april 2019
    Wat een avonturen zeg. Als de bus in Holland 2 minuten te laat is!!! Daar is alles anders. Zo beleef je nog eens wat. Wij hebben 25 km gefietst. Heerlijk vandaag
    Morgen Timo halen. Tot kijk.
  5. Pat:
    7 april 2019
    Haha ja iddd, en dan gaat de chauffeur ook nog fff tanken na 5 min hebben gereden. Of een drankje halen. Kan allemaal in Azië!
    Wij hebben ook ge -ebiked 40 km chill hoor lekker in de wind, niet trappen lijk me wel wat voor thuis😂
    Gr en dikke kus aan onze grote/kleine neef!