Feest feest feest!

15 april 2019 - Bangkok, Thailand

Hallo allemaal!

Dit is de laatste blog vanuit Thailand,

Vandaag waren we vroeg wakker. Lekker ontbeten en om 08.00 waren we al op pad. lekker rustig in de stad en nog aangenaam.

Met de boot naar een tempel gegaan, de  golden buddha. En paar km verder naar budha mountain, daar was het heel druk, de Thai zijn religieuze mensen en op deze dagen bezoeken zij de tempels. Hier mag je ook als toerist aan bellen en gongen komen. Dus ja dat hebben we zeker gedaan.

Maar ook weer een prima sfeer!

Boven op de berg hadden we een mooi uitzicht over Bangkok met goed te zien de mix van oude  met golfplaten beklede huizen en luxe moderne wolkenkrabbers.

Daarna zijn we met de bus (als enige toerist)naar een grote shoppingmall gegaan. lekker in de airco en lekker rustig ideaal om weer even op te laden, anders houdt je dat niet vol...

Veel winkels waren wel dicht ivm songkran (nieuwjaar)

Na een heerlijke Thaise massage van 2 uur konden we de warmte weer aan en hebben we heerlijk geslenterd door Bangkok.

Hier begonnen de watergevechten weer en het  1e natte pak vd dag was een feit.....

Met de tuk tuk weer terug naar hotel, ook hierin werden hele emmers water naar ons gegooid niet normaal denk dat als je dit in Nederland doet je binnen kortste keren ruzie hebt......(terwijl de accu en alle elektra open en bloot zichtbaar is in een tuktuk)

Maar sfeer prima. Geen drank mag niet op straat en ook geen rommel of afval. (Wat een verademing is, na de stank en al het afval in cambodja)

Vanmiddag stonden wij op een bus te wachtten en een Thaise man die geen Engels kon wildde graag met mij kletsen, dus via een vertaalapp  sprak hij in Thai, daarna zag ik  de  vraag in het Engels en andersom.  Wat we gingen doen vandaag, en waar we vandaan kwamen, te grappig.

Soms vindt ik het wel lastig als bij een restaurant een plaatje in het Engels staat je het aanwijst en ze Je niet snappen...... vooral als ik zin heb in bepaald ijsje en kan het niet uitleggen ☺

De Thai wordt nooit boos en ik gefrustreerd 😀

Ja kon in  1 week van beslissing  we gaan maand op reis, nu eenmaal geen spoedcursus Thai erbij doen😀

Het echte Bangkok hebben wij nu niet gezien omdat er gewoon  3 dagen feest was, maar wij komen er vast nog een keer terug! Goede mix van oud en modern mensen vriendelijk en relaxed, dat maakt een stad leuk. Althans dat vinden wij...

Vanavond hebben we nog met een paar drankjes vlakbij ons hotel in de gecko bar gezeten. Hier hebben we veel lol gehad met ons waterpistool. Bijna iedereen schiet met lauw water maar hier is ijswater te krijgen haha. Te grappig om mensen nat te maken die net droog uit hun hotel komen.  Alleen bij de westerse mensen zie je soms irritatie maar de Thaise mensen lachen allemaal!!

Morgenvroeg nog paar uurtjes de stad in en dan zit ons avontuur er op!

Om 12.00 ned tijd vliegen wij in 18 uur naar Amsterdam (met tussen stop in changhai).

Voor ons is het dan bijna nacht dus hopelijk pakken wij wat slaap in het vliegtuig!

Een mooie dag!

Gr uit Bangkok!