Happy new jear!

14 april 2019 - Bangkok, Thailand

Goedenavond allemaal!

Wij zijn gisteravond in Bangkok aangekomen voor onze laatste 2 1/2 dag van onze reis.

Wij zijn donderdagavond om 20.00 vertrokken met de nachtbus uit sinahoukville.

Overdag hebben we weinig gedaan. Ronald was het eiland (samloem) zat en wildde in de airco nog wat bijkomen.....

De bus werd volgestampt met mensen 7 toeristen en rest lokals. Waar wij 1 bed boeken voor 2 personen slapen hun met 4 man op 1 bed, Wat resulteerde in veel te veel mensen in de bus. (2 toeristen hadden ook maar 1 kaartje kunnen bemachtigen waarop een gezin met hun ging ruilen zodat het uiteindelijk allemaal redelijk pastte) Mensen in het gangpad en met 4  in 1 bed.gekkenhuis. Leken de tokkies wel....gelukkig hadden wij een bed boven.dan merk je er minder van en beneden kan je ook niet naar buiten kijken.

Ook waren ze nogal luidruchtig in de nacht, ik heb maar 3 keer aan een man gevraagd of hij de muziek op zijn telefoon uit kon zetten (of doe oortjes in ofzo) hij was Wat hardleers maar na 3x snapte hij het.

De bus vertrok op tijd en om 20.30 sliepen we al.... toen we rond 03.00 een keer wakker werden schrokken we wel, we hadden 150 km afgelegd..... huh hoe dan?

Nou daar kwamen we toen we wakker waren snel achter, de buschauffeur stopte ieder uur wel keer (en was onduidelijk of dit dan pauze was en hoe lang.....en niemand sprak een woord engels)

Ook reed hij gewoon sloom..... op de helft ging de familie tokkie (15 mensen totaal in alle leeftijden) er gelukkig uit en werd het wat rustiger.....

Op het  heetste vd dag stopte de airco vd bus en uiteindelijk de hele bus ermee joehoeeeee midden in de rimboe en geloof me dan wordt het heet in de bus maar zeker ook er buiten,  er was een heel lief vrouwtje die 100 meter verderop een tuincentrum had,daar mochtten we in de schaduw zitten en kregen een stoeltje....er was zelfs drinken te koop.

Na en uur van heen en weer geloop vd buschauffeur en zak met tiewraps deed busje het weer jeahhh was inmiddels 2 uur en zouden al een uur in Bangkok zijn volgens ticket verkoper.

Wij hadden al gauw door dat het een latertje werd....

Maar het werd nog leuker want ineens kreeg meneer de buschauffeur haast en toen Ronald en 3  dames nog even wat te drinken haalden bij een stop, (ik was bij bus gebleven) wou die koekebakker van een chauffeur wegrijden dus ik no wait  for 4 people! Nou geloof me hij reed weg met mij in de deuropening ik keihard stop!!!

Hij :no no no go go go ..... maar ik werd zo boos dat ie stopte met tegenzin....

Ja wat  denkt ie dan dat ik zonder Ronald en onze bagage in de bus stap......

gelukkig bij de grens ging het snel, inmiddels waren we met 7 dus dan gaat het snel met de stempels en dan zou er bus staan, gelukkig paar vriendelijke thai-en die ons  de nieuwe bus aanwezen en met een top van een buschauffeur hebben we er in bus maar feestje van gemaakt discolampen in de bus en thaise muziek geweldig. Dat maakte de lange reisdag weer goed.

Overigens hebben we wel heel veel lol gehad met alle 7 toeristen in de bus. En feest gemaakt in het kleine busje. Bij elke stop wilden we bier maar dat is niet te verkrijgen in de Thaise tankstations. Uiteindelijk is het een Frans meisje gelukt om bier te regelen iets buiten een tankstation. De chauffeur van het busje was niet heel blij omdat het niet mag om te drinken in een bus!

Uiteindelijk lang in de file gestaan in Bangkok. We zijn eerder uit het busje gegaan bij een metro station. Hier hebben we samen met het Franse meisje een metro genomen naar het centrum. Vervolgens met de tuk tuk en eindelijk in ons hotel. (Heel toevallig was haar hotel 200 meter verderop)

In Thailand is het dus nieuwjaar, 3 dagen feest wat betekend dat iedereen met een waterpistool loopt en elkaar natspuit. Ronald heeft er ook 1 gekocht en ach ja al 2x doorweekt geworden vandaag maar super gezellig (het filmpje zal ik er bij doen)

Het is vanaf een uurtje of 4 in de middag super de super druk soort koningsdag in Amsterdam denk ik (nooit geweest). En het leukste is de meest sjachereinige vrouwen nat te spuiten die hopen droog te blijven, en dan worden natgegooid door een kind hahahah geweldig!

Werkt super verkoelend dat water het is namelijk in Bangkok nog warmer dan in laos.... graadje of 40.

Vanmorgen naar de weekendmarkt geweest leuk gezellig en later in het park afgekoeld😀.

Morgen onze laatste hele dag thailand!

Dindsdag om 17.00 (12.00 bij jullie) vliegen wij  via shang hai naar Amsterdam.

Fijne zondag allemaal!

Groet uit druk maar oergezellig Bangkok!