Bey bey Thailand, Hello Laos

22 maart 2019 - Ban Houayxay, Laos

Hey hallo,

Vanmorgen om half 9 in de 1e bus(touringcar) naar chiang rai 4 uurtjes, (heb er niks van meegekregen maar Ronald zei dat de omgeving mooi was). Mooi verhaal is dat de bus stopte om te tanken, ik denk dat als de buschauffeur dit in Nederland doet, hij op flink wat weerstand kan rekenen, maar in Thailand niet hoor heel normaal....

2e bus stond er al maar wij gingen eerst lunchen. Dit was een echte Thai bus rammelbak, maar voor 2 uur prima.

De tuck tuck stond ons op te wachtten voor ritje richting immigration (grens thailand/laos)

Hier allerlei formulieren invullen  met pasfoto die we niet hadden,  no probleem voor eurie doen we die erbij....

Visa moest in dollars dus nou onze thaise bath laten wisselen exact 70 dollar voor 2 visa, mooie althans belachelijke dat volgende loket die dollars niet werden aangenomen omdat er wat scheurtjes in zaten (die dollars die we loket eerder hadden gekregen) je moest dan maar in Thai geld toen kon het wel..... uiteindelijk heb ik die dollars nog gewisseld in laos maar vond belachelijk.... maar ja no englisch only Thai.....

Toen met bus naar grens stempel  halen in laos, waar we 3 euro extra moesten betalen om dat het na 4 uur was......( was welgeteld 10 over 4) maar afijn betaald.....

Kortom waren om 5 uur in hotel heerlijk gegeten en net voor 5 euro massage gehad, na de wandeling van gister geen luxe.....

Morgen voor 2 dagen slowboot geboekt over de mekong delta .... naar luang prabang.