Jungle trekking shiang mai

21 maart 2019 - Chiang Mai, Thailand

Hallo allemaal,

Ronald had op zijn Maps with me app een mooie wandeltocht gezien langs watervallen en tempels, en aan de hand van wat foto's vonden wij dat een goed idee voor vandaag ( er gingen ook tripjes heen maar die zijn veel te duur).

Zijn vanmorgen om half 9 vertrokken,  dan is het nl nog niet zo warm. Hebben in dorp 2 fietsen gehuurd typische aziatische fietsen uiteraard, maar met zadeldekje van de action ( altijd handig) was 5 km naar plek vd wandeling heen en 5 km terug prima te doen.

Onze fietsen aan een boom vast gezet en richting  nationaal park gelopen.

Waar gelijk de jungle begon weg uit de drukte erg gaaf. Bomen die enorme wortels hebben (zie foto)

Na uurtje wandelen kwamen we bij een kleine waterval en super mooie tempels in soort van dorpje. Daar vandaan hebben we stukje taxi omhoog genomen, daar kwamen we bij groot tempelcomplex vanwaar onze wandeling begon die ons naar een waterval zou brengen pad werd steeds smaller en steil naar beneden maar zo enorm mooi en die geluiden krekels vogels en je zag grote vlinders.....

Na uur kwamen we bij de waterval ineens wauw wat geweldig lekker in water geweest was aangename verkoeling, in jungle liepen we erg beschut dus viel met hitte mee....tijdens de wandeling zijn we niemand tegen gekomen alleen bij de waterval zaten thaise toeristen te eten.

Toen weer een uur terug lopen, tot de tempel waar we niet in zijn gegaan. (Paar 100 treden en best moe)daar hadden we geen zin meer in en we komen nog zat tempels tegen....

Taxi terug naar onze fiets althans de taxichauffeur snapptte niet waar wij eruit wilden  en ging vragen aan een Thai en uiteindelijk vond hij te ver voor het afgesproken bedrag en moesten we eruit, uiteraard hebben we dus niet betaald voor tocht van tempel naar beneden, zijn niet gek.....

Dus toen nog half uurtje lopen naar onze fiets....

Nu fff chillen aan zwembad.

Vanavond de stad in is erg gezellig. Night market met live muziek.....

Wel is er 1 straat met vd lady boys.... zien er niet uit...... Dit hadden we dus in bangkok verwacht,  maar nee ze zitten in chiang mai..... het beeld klopt helemaal met de dikke mannen van over de 50 alleen in een bar met vrouwen of mannen in korte rokjes.

Morgen vertrekken we met de bus naar chiang rai, dit hebben we geboekt en hopen dan door te gaan richting chiang khong maar tripjes met bus naar chiang kong zitten vol, maar gaat wel lokale bus even kijken hoe ver we komen.....

Gr uit geweldig chiang mai