Van de jungle naar 4000 islands (don det)

3 april 2019

Dit was weer een ochtend😀. Vandaag moesten wij ongeveer 180 km afleggen. Dus om 07.30 vanmorgen bepakt en bezakt een stuk naar de hoofdweg gelopen (15 min) en we hoopten op een bus ofzo waarmee we naar pakse konden (hadden geen zin om weer 30 euro voor taxi te betalen) nou binnen 10 min kwam er bus langs en die bracht ons voor 4 euro 40 km verderop naar pakse. (Een bus is hier een kleine vrachtwagen met banken in de laadbak.)

Vanuit daar ging de lokale bus naar don det.( 140 km voor 4 euro pp) Nou dat was een enorme rammelbak  vol met laotianen die het grappig vonden dat we meegingen. Maar op zich prima te doen was niet te vol....(wederom een soort vrachtwagen.)

Althans na 10 minuten onderweg werd er gestopt bij de lokale autohandelaar en er moesten wat onderdelen en banden mee..... wat tussen onze backpacks op het dak ging 🤣

Ik zeg tegen ron hoor ook een kip of haan ofzo en ja hoor achter mij zat onder de bank kukel🐓....( je denkt vast kukel huh Google maar rijdende rechter kukel🤣) kukel was heel rustig totdat hij halverwege op de bank in de bus werd gezet en als een malle begon te kraaien wat een kabaal( zie video hilarisch).

Ook kwamen er diverse dames langs de bus bij een stop om vlees stokjes te verkopen en je raad het al mijn schat lustte wel wat...... nou hadden we al gelezen dat in deze regio gefrituurde rat of vogelspin voorkomt..... je voelt hem aankomen dat het naar kip smakende stukje vlees iets was dus waarschijnlijk rat..... ik ben na 1 hap afgehaakt....

Brrrr... ik heb fobie voor ratten/muizen zowel levend als dood....

Maar affijn dat was onze bustrip van totaal 5 uurtjes je maakt nog eens wat mee.....

Laatste stukje naar dit eiland met een bootje.....

Nu liggen we in onze hangmat te chillen voor onze kamer met uitzicht op de rivier....

Wat een leven!

Geniet allemaal dan doen wij dat ook!